Avaluació i estudis de públic en el museu digital

Elena Villaespesa

L’oferta digital del museu cada vegada és més àmplia i diversa. La web i després les xarxes socials constitueixen les principals vies per crear una experiència en les audiències online del museu. Però a més a més en els últims anys, la visita al museu ha anat incorporant, cada vegada amb més intensitat, un conjunt d’elements i hàbits digitals, com les aplicacions mòbils o quioscs interactius.
Monitoritzar i analitzar els resultats dels projectes digitals és clau per mesurar el seu impacte, programar futures iniciatives, així com aprendre més sobre el nostre públic.
Aquesta presentació mostrarà exemples de tècniques i mètodes utilitzats en l’avaluació de diferents projectes digitals.

DOCUMENTS:

Informe Culture 24: Let’s get real (evaluación redes sociales, estadísticas móviles y resultados motivaciones de los visitantes de webs de museos)
http://weareculture24.org.uk/projects/action-research/
Plantilla excel de Tate para hacer una dashboard (licencia creative commons)
http://www.tate.org.uk/about/our-work/digital/digital-metrics
Qualaroo (herramienta para hacer encuestas con 1 o 2 preguntas)
https://qualaroo.com/
Google Analytics para apps móviles (Herramienta analítica apps móviles)
http://www.google.com/analytics/mobile/
Appannie (Herramienta analítica apps móviles y ebooks)
http://www.appannie.com/
Flurry analytics (Herramienta analítica apps móviles)
http://www.flurry.com/flurry-analytics.html
Listado herramientas social media
http://www.keepandshare.com/doc/6593840/social-media-tools-pdf-238k?da=y
Presentación uso de analítica apps móviles en Tate
http://www.slideshare.net/elena_culture/a-look-at-how-users-engage-with-tate-mobile-apps (power point)
http://www.museumsmobile.com/mm6-recordings/ (video de la presentación)
Tijana Tasich and Elena Villaespesa, ‘Meeting the real user: evaluating the usability of Tate’s website’, Museums and the Web 2013. (artículo sobre test de usabilidad en Tate)
http://mw2013.museumsandtheweb.com/paper/meeting-the-real-user-evaluating-the-usability-of-tates-website/
Museum Analytics
http://www.museum-analytics.org/
Silvia Filippini Fantoni, Rob Stein, Gray Bowman, Indianapolis Museum of Art, USA: Exploring the Relationship between Visitor Motivation and Engagement in Online Museum Audiences (artículo sobre motivaciones para visitar la web de un museo)
http://www.museumsandtheweb.com/mw2012/papers/exploring_the_relationship_between_visitor_mot
Tijana Tasich and Elena Villaespesa, ‘Making sense of numbers: A journey of spreading the analytics culture at Tate’, Museums and the Web 2012.
http://www.museumsandtheweb.com/mw2012/papers/making_sense_of_numbers_a_journey_of_spreading
Libro test de usabilidad: Steve Krug: Rocket Surgery Made Easy: The Do-it-yourself Guide to Finding and Fixing Usability Problems
Blogs de analítica
http://dondeestaavinashcuandoselenecesita.blogspot.co.uk/
http://analytics.blogspot.co.uk/
http://www.mindyourgroup.com/blog/
http://cutroni.com/blog/
Libro de analítica web – Avinash Kaushik: Web Analytics 2.0: The Art of Online Accountability and Science of Customer Centricity
Advertisements

Segueix-nos al twitter

Organitzen
Institut de Cultura de la Ciutat d'Olot
Universitat de Girona
Fundació d'Estudis Superiors d'Olot
  Col·laboren:
Generalitat de Catalunya - Departament de Cultura
Diputació de Girona